Employer branding i praktiken
– så vässar du ert arbetsgivarvarumärke
HELDAGSUTBILDNING 5 NOV 2019 | TÄNDSTICKSPALATSET | STHLM
Har du en ambition att arbeta mer strategiskt med ert employer brand? Vår uppskattade utbildning hjälper dig att vässa arbetsgivarvarumärket – från det externa löftet till den interna verkligheten.
Under en intensiv heldag får du lära dig steg för steg hur du i praktiken går till väga för att utveckla och kommunicera ett attraktivt arbetsgivarvarumärke.
Vår kursledare Linus Holmgren är en av Sveriges mest erfarna employer branding-experter. Han ger inblick i viktiga kompetenstrender och lär dig ta fram/vässa er egen employer branding-strategi för att skapa den röda tråden – i såväl den interna som den externa kommunikationen. Spännande case och interaktion med övriga deltagare bidrar med inspiration från hur andra gör!
Varmt välkommen till en utbildning fullspäckad med alltifrån teori och trendspaningar till konkreta verktyg och inspirerande exempel!
Linus Holmgren är varumärkesstrateg, föreläsare och VD på employer branding-byrån Talent Talk, där han hjälper kunder att kommunicera ett attraktivt och sanningsenligt employer brand. Över 18 års erfarenhet från både offentlig och privat sektor, olika branscher och internationella perspektiv har bidragit till Linus övertygelse att det är människorna som gör skillnad och att kommunikation är ett kraftfullt verktyg för att uppnå affärs- och verksamhetsmål genom medarbetarna.
”Linus är verkligen en skarp kille, duktig föreläsare, lagom mycket dialog och ett perfekt innehåll för dagen!”
Malin Anneteg Fogel, Kommunikatör, Landstinget Västmanland
”Struktur och handfasta verktyg.”
Susanne Haneling, HR-konsult, Värmdö kommun
Vår erfarne kursledare Linus Holmgren ger dig inte bara en initierad inblick i viktiga kompetenstrender och inspirerande case. Du får även lära dig att steg-för-steg ta fram eller vässa er egen employer branding-strategi, för att skapa den röda tråden i kommunikationen med just er kompetensmålgrupp. Du får också med dig ett smart verktyg som hjälper dig att på egen hand jobba vidare med strategin.
Under dagen varvar Linus teori och praktik med trendspaningar, gruppövningar och inspirerande case:
- Employer branding 2019: Hur hänger dagens employer branding-arbete ihop med varumärkesutveckling, kultur- och värderingsarbete, rekrytering, performance management och ledarskapsutveckling? Det gäller att hitta både det gemensamma och särskiljande i löfte och positionering mellan corporate, consumer och employer brand.
- Attraktiv för både trotjänare och hoppjerkor: Viktigaste trenderna på kompetensmarknaden och hur de påverkar yrken, branscher och enskilda arbetsgivare.
- EVP 3.0 – ett vässat helhetsgrepp: Hur utvecklar man en unik arbetsgivarprofil med en röd tråd från det externa löftet till den interna verkligheten? Ett riktigt vasst EVP fungerar idag som ett effektivt kommunikationsverktyg även med blandade målgrupper på olika marknader, samt driver interna värderingsarbeten och kulturförändringar.
- Målgruppsförståelse och segmentering: Hur definierar och förstår ni era rekryteringsmålgrupper? Vem är en talang hos er? Vad måste ni veta om dem ni vill kommunicera med?
- Effektiva kommunikationskanaler: Printannonser, karriärwebb, sociala medier och karriärmässor… Mycket att välja på, men vilka kanaler är egentligen bäst för att nå ut till just era målgrupper?
- Bortom rankinglistorna: Hur vet ni att ni lyckats? På vilka sätt kan man mäta den verkliga effekten av kommunikationsinsater och aktiviteter – inte bara vad folk tycker?
- Hur gör andra?: Genomgång av inspirerande case hur andra gjort för att lyckats med sitt employer branding-arbete.
”För mig blev dagen ett väldigt bra sätt att snabbt sätta mig in i EB-arbetet. Jag har fått en bra grund att kunna formge och på allvar starta arbetet i vår organisation.”
”Ett välgenomfört arrangemang! Tusen tack!”
Malin Anneteg Fogel, Kommunikatör, Landstinget Västmanland
ANMÄL DIG HÄR »Tid
Tisdagen 5 nov 2019 klockan 9.00 – 16.00. Registrering och frukost från kl 8.30.Plats
Tändstickspalatset (Kapitel 8), Västra Trädgårdsgatan 15 i centrala Stockholm, mellan T-centralen och Kungsträdgården. Hitta hit »Pris
5.900 kr exkl moms. I priset ingår frukost, förmiddagskaffe, lunch och eftermiddagsfika; konkret verktyg för framtagning/uppdatering av er egen employer branding-strategi; samt övrig kursdokumentation. Obs! Antalet deltagare är begränsat till 40. Tidigare års kurser har snabbt blivit fullbokade.Anmälningsvillkor
Faktura 30 dagar. Fri avbokning fram till 40 dagar innan seminariet, därefter ingen återbetalning av kursavgiften (ej heller vid sjukdom eller VAB). Din plats kan dock överlåtas på en kollega eller vän. Vi förbehåller oss rätten att justera programmet, byta lokal eller ställa in eventet. Vi står inte för eventuella kostnader utöver kursavgiften i samband med inställd utbildning.Mer info?
Kontakta Annika Ahnlund på telefon 0708-12 99 01 eller mejl annika@hrbloggen.se.
Utbildningen äger rum i vackra Tändstickspalatset i centrala Stockholm.
Fler röster om våra seminarier:
”Jag tycker ni har lyckats bra med mixen teori/praktiska exempel, case. Mycket hög klass på alla föreläsare och de lyckades engagera oss deltagare. Fantastiskt mysig miljö och gott att äta samt dricka. Grattis och keep up the good work 🙂 ”
Christine Wäyrynen, personalspecialist hos SiS
”Fick massor av nya idéer och massor av energi. Alla föreläsare var mycket inspirerande.”
”Tack för att ni delar med er så mycket av kunskap och energi. Gillar att ni alltid ligger i framkant och är tidiga med kurser i dessa ämnen.”
Lena Larsson, TRR Trygghetsrådet