Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »
Driftig franchisetagare sökes!
Älskar du också rekrytering? Referensbaserade rekryteringsföretaget FindersFee söker dig rekryteringskonsult som vill bli representant för ett etablerat och framgångsrikt koncept.
FindersFee är ett referensbaserat rekryteringsföretag som grundades 2007. FindersFee hjälper företag att lyckas med sina rekryteringar på ett tids- och kostnadseffektivt sätt genom rekommendations- och hittelönsbaserad rekrytering. FindersFee bedriver search och rekrytering inom specialist- och chefsegmentet. FindersFee kandidatbas bygger på att personer (finders) lämnar rekommendationer av kandidater för nuvarande eller framtida rekryteringsbehov. För detta erhåller dessa finders en hittelön för en rekommendation som leder till en anställning. Tillsammans skapar FindersFee och deras finders ett snabbare tempo, effektivare processer och träffsäkrare urval i varje rekrytering. Bra kontakter lönar sig för alla i vårt koncept. FindersFee söker nu dig drivna franchisetagare som vill bli samarbetspartners i ett framgångsrikt koncept.
Som Franchisetagare driver du och utvecklar din lokala verksamhet inom ett eget geografiskt område. Din egen insats, ambition, drivkraft och vilja avspeglar sig i ditt resultat och utveckling. Vi tror att du har en klar vision och tanke på hur du både ska bedriva din lokala verksamhet och hur den ska utvecklas genom ditt entreprenörskap tillsammans med stort engagemang, tydlig effektivitet och relevant erfarenhet.
FindersFee hjälper dig som Franchisetagare att både komma igång och utvecklas. Du får start- och fortlöpande utbildning i vårt koncept och i branschen. Som Franchisetagare i FindersFee får du tillgång till vårt effektiva backofficesystem, hemsida, marknadsmaterial och befintliga finders. Du får även hjälp och stöd i din lokala marknadsföring. FindersFee ger dig administrativ support. Centralt hanterar vi din fakturering så att du som franchisetagare kan ägna all tid och kraft åt att bygga upp din lokala verksamhet genom att ta hand om dina kunder, finders och uppdrag. Ordnad ekonomi och egen kapitalinsats krävs.
Arbetsuppgifter
Som rekryteringskonsult av chefer och specialister har du ett helhetsansvar för att sälja in och leverera rekryteringstjänster där du bygger långsiktiga och nära relationer med kunder och kandidater. Du genomför omfattande företags- och kravprofilanalyser och bidrar konsultativt vad gäller kompetens och erfarenhet, organisation och ledarskap, utvecklingsmöjligheter mm. Du förser dina kunder med ett kvalitativt urval av kandidater genom att nyttja både FindersFees interna samt dina egna nätverk, kandidatdatabaser, sociala media samt annonsering på webb och i dagspress. Genom djupintervjuer och testning av slutkandidaterna arbetar du fram det slutgiltiga beslutsunderlaget, för såväl kund som kandidat.
Det är ett fritt och ansvarsfullt arbete som kräver mycket struktur och engagemang, ofta i ett högt arbetstempo. Arbetet innebär fullt ansvar för marknadsbearbetning så du måste vara en person som får energi i möten med kunder och människor. Du arbetar mot en personlig budget och driver självständigt dina uppdrag från start till mål.
Erfarenhet
Eftersom vi primärt arbetar med rekrytering av chefer och specialister vill vi att din erfarenhet och bakgrund finns inom sälj/personal/rekrytering. Du kommer att rekrytera till alla typer av tjänster inom olika branscher. Som franchisetagare hanterar du själv hela rekryteringsprocessen från kundbesök, kravprofil till referenstagning och tillsättning av kandidater.
Vi ser gärna en eftergymnasial utbildning inom, sälj, marknad, HR eller ekonomi. Du måste ha erfarenhet av försäljning med dokumenterade sälj- och budget resultat. I dag har du ett välutvecklat kontaktnät i din region och har förmågan att övertyga och entusiasmera. Du måste förstå nyttan av dina insatser och nå högt uppsatta mål på relativt kort tid. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Du ska ha stor datavana av Officepaketet, internet, mail och sociala medier.
Profil
Vi vill att du är en person som levererar och vill nå resultat. Du har en ihärdighet och ett driv utöver det vanliga och en förmåga att fokusera. Vidare trivs du med att arbeta under eget ansvar och har förmågan att se vad som ska göras och när. Du har vana av att jobba nära dina kunder, är stresstålig och förstår innebörden av att driva och utveckla din egen verksamhet. Som person tycker du om att jobba för människor där din sociala förmåga tillsammans med din yrkesstolthet kommer fram, där förmågan att kunna kommunicera och skapa trovärdighet är viktig. Du tummar aldrig på vårt unika kvalitetstänk och har känsla i det du gör. Du är både en teamspelare med helhetstänk och en driven entreprenör med förmåga att skapa affärer och generera nya uppdrag. Som person är du social, kreativ och orädd. Du tycker om att arbeta självständigt och har en förmåga att skapa egna lösningar. Engagemang, drivkraft och affärsmannaskap är helt avgörande egenskaper för att lyckas som Franchisetagare hos oss. Dina personliga egenskaper kommer att värderas högt.
Mer information kan ges av vår VD Niclas Rehnqvist, FindersFee, 070-771 62 18, eller via mail: niclas@findersfee.se
Varmt välkommen att rekommenderas och rekommendera lämpliga kontakter för denna tjänst.
Senaste ansökningsdatum: 2015-10-31
Findersfee: 9.000 kr
Om företaget
FindersFee hjälper företag att lyckas med rekryteringar på ett tids- och kostnadseffektivt sätt genom rekommendations- och hittelönsbaserad rekrytering. FindersFee´s koncept är etablerat och beprövat och nu letar vi efter lämpliga franchisetagare som vill bli vår representant och partner i Stockholm.