Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »
EKN söker en vikarierande personalhandläggare
Gillar du att jobba självständigt med ett brett spann av HR-frågor? Som personalhandläggare hos EKN i centrala Stockholm får du jobba med alltifrån rekrytering till kompetensförsörjning och arbetsmiljö.
EKN, Exportkreditnämnden, är en myndighet med uppdrag att främja svensk export. Det gör vi genom att försäkra företagens risk att inte få betalt vid exportaffärer. Cirka 140 personer arbetar på EKN, ungefär lika många män som kvinnor. De flesta är akademiker, främst företagsekonomer, nationalekonomer och jurister. Vi satsar på en arbetsmiljö med arbetsglädje och ständig utveckling av kompetensen.
Arbetsbeskrivning
Som personalhandläggare arbetar du självständigt med att driva, utveckla, samordna och handlägga personalfrågor. Du hanterar ett brett spann av olika frågor exempelvis rekrytering, anställnings- och avtalsfrågor, kompetensförsörjning, frisk- och hälsovård och arbetsmiljöfrågor.
Du är kontaktperson gentemot Statens Servicecenter, som sköter administrationen av våra löner. En del av arbetet innebär därför att samordna löneunderlag inför löneberedning för ca 150 medarbetare. Under hösten kommer vi att byta personalsystem och du kommer få en viktig roll i implementeringen av det nya systemet, både vad avser rutiner och utbildning av medarbetare.
Du administrerar och är kontaktperson för vårt rekryteringsverktyg, förmånsportal och företagssida på LinkedIn. Du samordnar och administrera utbildningsinsatser samt uppdaterar vårt intranät vad avser personalinformation. Vissa inköpsfrågor samt mer allmänna administrativa uppgifter ingår också i arbetet.
Kompetensprofil
Som person är du utåtriktad och trivs med att ha många kontakter. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på flexibilitet och du är van med att arbeta självständigt med hög integritet. Du är noggrann, prestigelös och är en bra administratör. Ditt engagemang, din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta är viktiga egenskaper för oss. Du är bra på att prioritera, har ett systemintresse, tycker om siffor och trivs med att arbeta med olika arbetsuppgifter.
Du bör ha PA-utbildning på högskolenivå eller annan jämförbar utbildning, samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom den statliga sektorn. Det är en stor fördel om du har en grundläggande förståelse för lönehantering.
Mer information
Tjänsten är ett vikariat under drygt ett år med placering i centrala Stockholm. Vi ser gärna att du kan börja din anställning senast i augusti. Vill du veta mer? Tala med Gun Lidholm, personalchef 08-788 00 58 eller Josefin Ekman, personalspecialist 08-788 01 24.
Du ansöker genom att registrera ditt CV och personliga brev på vår hemsida via länken nedan senast den 29 april 2018. Dnr: 2018-246.
ANSÖK HÄR »