Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »
RaySearch söker HR-generalist till centrala Stockholm
Vi på RaySearch brinner för vår vision, att skapa en värld där vi har besegrat cancer. Vill du vara med i vår fortsatta expansionsresa och vidareutveckla HR-arbetet i våra internationella dotterbolag?
RaySearch är ett svenskt medicintekniskt företag som utvecklar innovativa och världsledande mjukvarulösningar för strålbehandling av cancer. Tillsammans med engagerade och välutbildade kollegor bidrar du dagligen till vår vision, genom att skapa de bästa förutsättningarna för att utveckla och marknadsföra våra högkvalitativa system.
Vi söker dig med erfarenhet av internationellt HR-arbete som vill bli en del av vårt HR-team på huvudkontoret i centrala Stockholm. Tjänsten är ett vikariat under ett år med start i maj 2018. Eftersom vi är ett växande bolag finns goda chanser till fortsatt anställning.
Det är viktigt för RaySearch att våra anställda trivs och vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö i moderna lokaler, stor flexibilitet och goda möjligheter till utveckling.
Om rollen
”Det är oerhört spännande och lärorikt att arbeta med RaySearchs dotterbolag och internationella verksamhet. En arbetsdag kan innehålla allt från arbetsrättsfrågor i Asien till diskussioner om bolagsetablering på en helt ny marknad och Skype-intervjuer över Atlanten. Jag uppskattar alla kontakter med kollegor och partners runt om i världen, kombinerat med tryggheten att vara baserad på huvudkontoret tillsammans med ett team kompetenta HR-kollegor.”
– Malin Stridh, HR Generalist
Som HR Generalist är du en viktig del av vårt HR-team på fyra personer. HR-teamets ambition är att utveckla en modern och professionell HR-funktion som kan erbjuda högkvalitativt stöd till chefer och anställda i organisationen.
I den här tjänsten kommer du huvudsakligen att fokusera på HR-support och personaladministration rörande ca 60 anställda i våra nio dotterbolag i Europa, USA och Asien. Du kommer att arbeta brett med alla typer av HR-frågor och ha många olika kontaktytor med anställda, chefer och lokala samarbetspartners i de länder där vi är verksamma.
Utöver dagliga frågor gällande kompensation, försäkringar, anställningsvillkor och koordinering av administrativa partners och rådgivare, kommer du att ansvara för att anpassa vår globala HR-strategi till lokala processer. Du kommer även att vara engagerad i rekryteringsprocesser och eventuella bolagsetableringar på nya marknader. Då vi är i en fas där vi utvecklar våra HR-processer finns dessutom goda möjligheter att vara involverad i och driva diverse HR-projekt som rör hela bolaget.
Kvalifikationer och erfarenhet
- Universitetsutbildning inom relevant område, företrädesvis HR eller ekonomi
- Minst 3 års erfarenhet från brett HR-arbete
- Erfarenhet från att arbeta i en internationell miljö
- Grundläggande kunskaper om arbetsrätt, gärna från flera länder i Europa, Asien och USA
- Utmärkt förmåga att nätverka och skapa förtroende i sociala relationer
- Utmärkt förmåga att kommunicera i skrift och tal på svenska och engelska
- Utmärkt organisationsförmåga
Personliga egenskaper
För att göra ett bra jobb som HR Generalist på RaySearch är det viktigt att du är genuint intresserad av människor och HR-frågor. Du trivs bäst i en flexibel roll där du är involverad i flera olika projekt samtidigt och har en mängd olika kontakter, både internt och externt. Du är självgående och analytisk vilket gör att du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ för att lösa situationer som uppstår. Du vill gärna arbeta i en dynamisk arbetsmiljö där processer och rutiner kontinuerligt utvecklas. För att trivas på RaySearch och i gruppen tror vi också att du är en social person med en stark kommunikativ förmåga.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev genom att klicka på knappen nedan alternativt genom att skicka ett mail till ansokan@raysearchlabs.com. Markera din ansökan med ”HR generalist”. Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart du har möjlighet.