Undersökning: Värderingar och kultur 2014
FÖRETAGSKULTUR. För ett år sedan genomförde vi en uppmärksammad studie kring kultur och värderingar i svenska företag. Nu är det dags igen: Delta i vår undersökning så får du veta hur ni ligger till jämfört med andra!
Organisationer med starka värderingar är ofta framgångsrika och attraktiva som arbetsgivare. Så hur står det egentligen till med värderingsarbetet i svenska bolag år 2014?
I samarbete med Psykologiska institutionen på Stockholms universitet, Wildfire och HR Professionals Scandinavia, genomför vi på HRbloggen.se för andra året i rad en studie om hur svenska företag jobbar med värderingar.
Vilka frågor kring kultur och värderingar är mest aktuella? Vilka svenska bolag har kommit längst och vad har de lärt sig? Har de uppnått förväntat resultat? Var det värt det? Och, hur planeras värderingsarbetet att bedrivas 2015-2016?
Se hur ni ligger till – få benchmark mot andra bolag i er storlek och bransch!
Undersökningen tar cirka 3-4 minuter att besvara. Som tack får du ta del av en nationell rapport där du kan se hur ni ligger till i förhållande till andra bolag i er storlek och bransch.
Klicka på länken för att delta, senast onsdagen 10 december 2014.
Till undersökningen »Stort tack för din medverkan!
//En studie i samarbete mellan Psykologiska institutionen på Stockholms universitet, Wildfire, HRbloggen.se och HR Professionals Scandinavia
TIPS! På vårt seminarium Att styra med värderingar får du lära dig mer om värderingsstyrd kultur. Där presenteras också resultatet av undersökningen och de nycklar som visat sig vara avgörande för framgång.
Annika Ahnlund
Senaste inlägg av Annika Ahnlund (Se alla)
- Därför söker era medarbetare nytt jobb 2020 - 15 januari 2020
- 2019 – året då företag insåg vikten av lärande? - 17 december 2019
- Digitala verktyg bidrar till hållbara medarbetare - 4 december 2019
- IQ-test eller personlighetstest – vad fungerar bäst i rekryteringen? - 14 november 2019
- 3 sätt för HR att agera utifrån data - 4 november 2019
Tags: employer branding, företagskultur, organisation, undersökning, värderingar