IKEA startar medarbetarblogg
EMPLOYER BRANDING. Employer branding handlar i mångt och mycket om att kommunicera sitt varumärke som arbetsgivare till nya, potentiella medarbetare. IKEA tar hjälp av sociala medier och lanserar nu ”Jobbarbloggen” för att skapa dialog med människor som är intresserade av att jobba på IKEA.
IKEA är ett växande företag och kontinuerligt intresserat av nya, potentiella medarbetare. Genom Jobbarbloggen kan alla som är nyfikna på hur det är att jobba på IKEA på ett lättsamt och enkelt sätt ta del av mångfalden av yrken och möjligheter inom IKEA. Informationen kan vara intressant för såväl potentiella medarbetare som befintliga medarbetare som är nyfikna på andra jobb inom företaget.
– Vi vill att Jobbarbloggen skall bjuda läsarna på både information och inspiration om vardagen på IKEA och vi hoppas att fler människor ska bli sugna på att jobba hos oss. Vi tror att en blogg är ett konkret sätt att förmedla känslan av hur det är att jobba på IKEA, säger Jenny Johansson, HR-koordinator på IKEA:s personalavdelning.
I bloggen får man följa tre medarbetare som berättar och reflekterar över sina olika arbetsuppgifter på ett personligt sätt. De tre kommer att blogga under en månad var. Sedan får tre nya personer chansen att spegla sitt yrke under samma period. Till Jobbarbloggen »
Annika Ahnlund
Senaste inlägg av Annika Ahnlund (Se alla)
- Därför söker era medarbetare nytt jobb 2020 - 15 januari 2020
- 2019 – året då företag insåg vikten av lärande? - 17 december 2019
- Digitala verktyg bidrar till hållbara medarbetare - 4 december 2019
- IQ-test eller personlighetstest – vad fungerar bäst i rekryteringen? - 14 november 2019
- 3 sätt för HR att agera utifrån data - 4 november 2019
Intressant!
Vi funderar på att erbjuda ett antal medarbetare i storytelling och köra något liknande.