Hem » employer branding
Google i frontlinjen även inom HR
EMPLOYER BRANDING. Det är lätt att förstå varför Google år efter år rankas som en av de mest eftertraktade arbetsgivarna hos studenter. De tycks vara lika innovativa inom HR och employer branding som inom IT.
Som anställd på Google i Stockholm får du exempelvis ägna en hel dag i veckan åt en egen idé. Syftet är både att öka innovationskraften och att göra jobbet roligt och stimulerande.
– Inom internetindustrin är medarbetarnas hjärnor vår tillgång. Vi måste få dem att trivas och framför allt att stanna. Det är en oerhörd konkurrens på marknaden, säger Andreas Svenungsson, nordisk kommunikationschef på Google, till Jusektidningen.
Vem blir inte sugen på att söka jobb hos Google?
Annika Ahnlund
grundare & redaktör på HRbloggen.se
Annika är grundare och redaktör för HRbloggen.se samt vd för HR etcetera AB, där hon bl a arrangerar seminarier och utbildningar för HR och chefer. I botten är hon både beteende/personalvetare fil.kand. och marknadsförare med lång erfarenhet av kommunikation från reklambranschen.
Senaste inlägg av Annika Ahnlund (Se alla)
- Därför söker era medarbetare nytt jobb 2020 - 15 januari 2020
- 2019 – året då företag insåg vikten av lärande? - 17 december 2019
- Digitala verktyg bidrar till hållbara medarbetare - 4 december 2019
- IQ-test eller personlighetstest – vad fungerar bäst i rekryteringen? - 14 november 2019
- 3 sätt för HR att agera utifrån data - 4 november 2019
Hmm ..Vad säger det om den resterande veckan?