REAKTIONER

Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »

iStone söker Talent Sourcer / Kandidatansvarig

Vill du också arbeta med rekrytering på marknadsavdelningen och bygga en kandidatupplevelse i världsklass? Läs då vidare om ett jobb för dig!

Jobba hos iStone
iStone - logo

iStone är ett verksamhets- och IT konsultbolag med över 600 anställda i 12 länder. Vi är ett entreprenörsdrivna med högt i tak och en prestigelös atmosfär. Vårt mål är att alltid ligga i framkant kring teknisk och strategisk rådgivning och vi har idag det mest heltäckande erbjudandet inom digital handel. Detta inkluderar allt från affärsstrategi till djup teknisk kompetens och strategisk design.

Storyn och var du kommer in i bilden
I början av 2016 anställdes en rekryterings/employer branding-ansvarig som skulle sitta på marknadsavdelningen. Denna förflyttning ledde till flera spännande synergier för rekryteringen.

Efter omkring 1,5 år och vidareutveckling av det vi kallar för inbound rekrytering har vi lyckats leverera ett stort värde till rekryterande chefer. Vi har lyft arbetsgivarvarumärket internt och externt samt lyckas attrahera flera vassa kandidater till iStone.

Det finns mycket kvar att göra och förbättra/utveckla. Visionen är att vara ledande inom kandidatupplevelse och kandidatattraktion både i Sverige och andra länder där vi är verksamma. Det är här du kommer in i bilden!

Viktig roll för iStone
I rollen kommer du att arbeta enligt inbound rekryteringsmetodiken kombinerat med traditionella rekryteringsmetoder. Du har en viktigt roll då du i många lägen kommer vara den som har första kontakten med kandidater.

I din roll ingår att på sikt självständigt driva allt från kravspecifikation med chefer till search, telefonintervjuer och i vissa lägen vanliga intervjuer. Eftersom rollerna vi letar till är efterfrågade på marknaden så kommer en stor del av din tid att läggas på search/sourcing och nätverkande med potentiella nya kollegor.

Du kommer även att beröra dessa områden i din roll:

  • Kandidatupplevelse
  • Employer branding
  • Sociala medier
  • Jämställdhetsprojekt

Vad kan vi erbjuda dig?

  • Vi sitter centralt på Drottninggatan och har flexibla arbetstider
  • Utbildning och mentorskap
  • Erfarenhet från ett entreprenörsdrivet växande IT-konsultbolag (HQ i Sverige).
  • Fördelen av att arbeta in-house – har du frågor om vad en utvecklare triggas av är det bara att fråga 🙂
  • Du kan bli en del av ett hjälpsamt, kreativt och kompetent team på marknadsavdelningen
  • Konkurrensmässiga villkor med friskvårdsbidrag, föräldralön m.m

Din bakgrund
​Vi ser att du har en personalvetarbakgrund eller motsvarande.

Ett krav för rollen är erfarenhet av rekrytering och framförallt search i cirka 1 år. En stor fördel är om du har erfarenhet av IT-roller, då det är det som majoriteten av rekryteringarna består av.

Andra kompetenser som är viktiga i rollen:

  • Erfarenhet eller intresse av publicering i olika sociala mediekanaler
  • Flytande engelska och svenska är ett krav för rollen

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är driven som person och kan ta egna initiativ och kan föra processen framåt. Stor vikt kommer att läggas på inlärande egenskaper i processen.

Om du dessutom är glad och positiv som person så kan detta bli riktigt bra, vi gillar att skratta ihop och ta oss tid för att ha kul på jobbet 🙂 (OBS. du måste stå ut med vissa ordvitsar).

Ansökan & Startdatum

Intervjuer sker löpande med start enligt överenskommelse. Du kan ansöka via mobil, Linkedin, Facebook och utan att behöva ladda upp ett CV. Bra eller hur? Har du några frågor om rollen, kontakta Alexander Tonelli: alexander.tonelli@istone.com eller +46 702 18 62 26.

ANSÖK HÄR »

Meny