REAKTIONER

Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »

Kronofogden söker HR Partners till huvudkontoret i Sundbyberg

Kronofogdens HR-avdelning befinner sig i ett spännande skede. Nu söker vi två HR-partners för proaktivt chefsstöd och specialistkompetens inom något av områdena arbetsmiljö eller kompetens & ledarutveckling.

Jobba hos Kronofogden

Kronofogden - logo

Vi ser möjligheter, gör du?
Kronofogden bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

Kronofogden bedriver ett långsiktigt förändringsarbete med siktet att vi med kundens fokus ständigt förbättrar verksamheten och klarar mer med mindre resurser. De kommande åren förstärker vi arbetet med att förebygga betalningsproblem och inför ständiga förbättringar. För att ge myndigheten förutsättningar att förverkliga strategierna förändrar vi huvudkontorets organisation och arbetssätt.

HR-avdelningens uppdrag är att utifrån verksamhetens behov ge ett proaktivt, enhetligt och professionellt stöd till chefer inom alla HR-områden så som kompetensförsörjning, arbetsmiljö, ledarskap, avtal och arbetsrätt, lönebildning och rekrytering.

Ditt nya jobb
HR-avdelningen befinner sig i ett spännande skede, där vi håller på att bygga upp nya strukturer och arbetssätt – vilket innebär att du får vara med och forma teamets arbete och din egen roll. Som HR-partner arbetar du som en verksamhetsnära partner till ett antal chefer i alla typer av HR-frågor. Men du har även ett specialistansvar för ett specifikt område, inom vilket du bland annat förväntas utveckla, implementera och följa upp processer, verktyg och arbetssätt.

Vi söker nu två HR-partners med följande inriktningar:

  1. HR-partner med specialistområde kompetens & ledarutveckling
    Detta jobb innebär bland annat att utveckla och implementera en effektiv process för kompetens- och ledarförsörjning och att ta initiativ till och driva olika slags utvecklingsaktiviteter inom området. I rollen ingår också att vara kontaktperson och samordna beställningar gentemot vår leverantör av utbildningar.
  2. HR-partner med specialistområde arbetsmiljö
    Tillsammans med en kollega kommer du att dela på ansvaret inom detta specialistområde. Du arbetar med frågor inom arbetsmiljö och rehabilitering samt jämställdhet och likabehandling. Det innebär bland annat att driva och utveckla processen för systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering. Du kommer också planera och samordna arbetet med jämställdhet och likabehandling. Stort fokus i tjänsten är att driva ett förebyggande arbete inom arbetsmiljö där målet är att skapa en attraktiv och hälsosam arbetsplats med hög frisknärvaro.

Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
För båda rollerna gäller följande kompetensprofil:

  • högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant högskoleutbildning
  • ett antal års erfarenhet av brett och kvalificerat HR-arbete
  • fördjupad erfarenhet och kompetens inom något av områdena arbetsmiljö eller kompetens och ledarutveckling.

Dina egenskaper
Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Därför vill vi att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.

Eftersom ditt arbete innefattar komplexa uppgifter i en stor organisation behöver du ha god förmåga till helhetssyn. Du arbetar strukturerat och lätt för att hitta en balans mellan det strategiska, taktiska och det operativa. Vi ser gärna att du är modig och har mycket energi och driv. Du bör tycka om att arbeta i team men är även självständig och kan driva ditt egna fördjupningsområde framåt. Du är flexibel och lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en god kommunikatör som anpassar ditt språk till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Båda tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Urvalstester kan komma att användas.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogdemyndigheten.
Sista ansökningsdag är den 12:e oktober.

Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se

Om du har frågor kontakta:
Helena Karlsson, HR-direktör, 072-142 53 96
Åsa Alm, HR-konsult, 010-572 41 19
Clarence Eliasson, facklig kontaktperson Saco, 010-578 38 29
Arne Lundgren, facklig kontaktperson ST, 010-577 59 03

ANSÖK HÄR »

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Meny