REAKTIONER

Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »

HR-konsult inom rekrytering – ett jobb som gör skillnad

Att jobba med kompetensförsörjning i Västerås stad innebär att göra skillnad. De medarbetare och chefer du rekryterar får en hel stad att fungera! Just nu söker vi två nya HR-konsulter inom rekrytering.

Västerås stad - logo

Arbetsplatsbeskrivning
Som HR-konsult inom Västerås stad har du ett jobb där du får göra skillnad. Men, vad menar vi egentligen med det? Jo, som HR-konsult inom rekrytering får du möjlighet att rekrytera medarbetare och chefer till alla olika områden inom staden – medarbetare och chefer som i sin tur bidrar till samhällsutvecklingen och får en hel stad att fungera, det är häftigt. Du får vara med och stärka stadens arbetsgivarvarumärke och bidra till stadens kompetensförsörjning. Du får dessutom vara del av ett team, ett härligt gäng där alla får möjlighet att på sitt sätt bidra till målet och där vi aktivt delar och utvecklar kunskap tillsammans.

Vi är en enhet med 35 medarbetare och vi arbetar med allt ifrån rekrytering, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, HR-stöd, individ- och organisationsutveckling till ledarskapsutveckling och kompetensutveckling. Vi har en viktig sak gemensamt, mötet med människor, och det är genom våra kompetenser, vår bakgrund och våra intressen som vi tillsammans bidrar till ett fungerande samhälle. Så jo, vi har verkligen ett jobb som gör skillnad. Vi som arbetar här har ett fokus på kvalitet, bemötande, service och utveckling. Här hjälper vi varandra och har roligt tillsammans. Nu finns en möjlighet att bli en av oss. Vi har behov av två HR-konsulter inom rekrytering, varav en tjänst är ett vikariat på nio månader. HR-center är en del av Servicepartner. Läs gärna mer här: www.vasteras.se/servicepartner.

Arbetsbeskrivning
Men nu lite mer om rekrytering och vad du kan förvänta dig av jobbet. Vi som arbetar som HR-konsulter med inriktning rekrytering arbetar nära stadens chefer varje dag. Vi är chefens förlängda arm i rekrytering. Det innebär bland annat att ta fram behovsanalyser, kravprofiler och annonser, genomföra urval och intervjuer samt ta referenser och arbeta med personbedömningar. Eftersom vi genom hela processen vill säkerställa att det är kompetensen som bedöms och ingenting annat arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering och vi har ett välutvecklat arbetsverktyg och processer för att säkerställa vårt arbete. I rollen ingår att kvalitetssäkra, administrera och driva våra rekryteringsprocesser framåt utifrån en gemensam metodik.

Då det är många delområden inom rekryteringsprocessen och vi såklart vill rekrytera den bästa socialsekreteraren, läraren, ingenjören, boendestödjaren eller chefen till staden, är vi ett gäng som vill ligga i framkant inom vår bransch. Man kan lugnt och sanningsenligt påstå att du som får jobbet får en arbetsgivare som vill något, som är handlingskraftig och som vågar prova nya vägar. Du får arbeta brett inom rekryteringsprocessens olika delar, med möjlighet att även utvecklas inom andra HR-områden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har aktuell arbetslivserfarenhet inom rekrytering och goda kunskaper inom rekryteringsprocessens olika delar. För oss är det viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö som karaktäriseras av hög servicekänsla. Du samarbetar gärna och har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. I rollen är det viktigt att du är självgående och kan driva processer strukturerat och effektivt hela vägen in i mål. Du har förmågan att se olikheter som eftersträvansvärt och som en tillgång för arbetsplatsen. Genom våra olikheter får vi bredare perspektiv och förstår stadens behov bättre.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och grundläggande kunskaper inom arbetsrätt, men det är inget krav. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar i nära samarbete med våra kunder. Du som söker har en akademisk utbildning, gärna inom HR/PA-området. Då en del av arbetet innebär att producera attraktiva annonser i målgruppsanpassade kanaler, är det viktigt att du har en god stilistisk förmåga och gärna kunskaper om sociala medier. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt tänker strategiskt och kommer med nya idéer i arbetsrelaterade frågor. Det är en fördel om du har kunskap om varumärkesfrågor kopplat till ett arbetsgivarperspektiv och tycker det är spännande med samhällsutveckling. Du vill göra skillnad och brinner för mötet med människor.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
En av tjänsterna är tillsvidare och en av tjänsterna ett vikariat på 9 månader.

Ansökan
Ansök senast: 2016-05-01
Referensnummer: A561753
Välkommen att söka via länken nederst!

Kontaktpersoner
HR-konsult / Processledare Marie Demark
021-39 22 04

Enhetschef Anna Gunnesson
021-39 15 16

Fackliga företrädare
SACO Hanna Kembler von Der Burg
021-39 11 86

Vision Hans Söderholm
021-39 31 61

Övrigt
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag.

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Läs mer: Västerås stad som arbetsplats

ANSÖK HÄR »
Meny