Fora söker HR Business Partner till Stockholm

Tilltalas du av att arbeta verksamhetsnära med både strategiska och operativa frågor på en HR-avdelning med högt i tak? Vill du dessutom få möjlighet att driva ett område du brinner lite extra för? Då är detta jobbet för dig!

HR Business Partner hos Fora

Fora logoFora erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden – enkla och kostnadseffektiva lösningar för uppdragsgivare, företag och anställda. Fora ägs av Svenskt Näringsliv och LO och arbetar helt utan eget vinstintresse med kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som omfattar ca 4 miljoner anställda. Årligen förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO.

Vill du arbeta med HR i en välskött organisation som är en viktig del av den svenska modellen? Tycker du om att arbeta verksamhetsnära och vill vara ett konsultativt stöd till organisationen i både strategiska och operativa HR-frågor? Vill du tillhöra en HR-avdelning med högt i tak där du ges möjlighet att driva och fördjupa dig i ett område du brinner för? Då är detta rätt tjänst för dig!

Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.

Ditt arbete
Som HR Business Partner är du en viktig del av verksamheten då du stöttar Foras chefer i medarbetarnas alla anställningsfaser. Du bidrar med konsultativt stöd till organisationen i såväl strategiska som operativa HR-frågor. Har du speciella ämnen som du brinner för så finns det i rollen möjligheter att både driva projekt samt fördjupa sig i detta, framförallt inom rekrytering då du kommer att ha processansvaret i den frågan. Du rapporterar till HR-chefen och tillhör en HR-grupp med ytterligare en HR Business Partner som är specialiserad inom andra verksamhetsområden, samt en HR-administratör som är inriktad mot lön. Avdelningen du tillhör består av totalt nio medarbetare och innefattar även Internkommunikation, Processutveckling samt Internservice.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Tillsammans med HR-avdelningen arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa en hög kvalitet i Foras HR-arbete
  • Alla förekommande arbetsuppgifter i HR-processerna; attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avsluta
  • Dagligt stöd och första kontaktperson för områdeschefer i samtliga HR-frågor
  • Stötta Foras chefer i alla personalärenden
  • Särskilt delprocessägaransvar för ett antal utvalda HR-processer samt stödsystemsansvarig för de system som används inom delprocessansvaret
  • Planering, genomförande och uppföljning av Foras Systematiska Arbetsmiljöarbete, SAM
  • Facklig samverkan och förhandling
  • Viss administration tillsammans med HR-administratörens stöd
  • Delta i diverse projekt tilldelade av HR- och Administrativ chef
  • Förändringsledning i diverse nya initiativ

Våra förväntningar på dig
För att lyckas i rollen hos oss har du en akademisk utbildning inom HR, personaladministration eller liknande, samt ca 3-5 års arbetslivserfarenhet av en HR-BP roll från ett bolag i Foras storlek. Vi ser gärna att du har både kunskap och erfarenhet av förändringsledning samt förändringsarbete då det kommer vara en viktig del av rollen med tanke på vår förändringsresa. Du känner dig trygg i din kunskap inom de olika HR-processerna och vill hela tiden utveckla din förmåga.

Självklart har du ett affärsmässigt förhållningssätt och en förmåga att självständigt driva samt planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du levererar enligt uppsatta deadlines med hög kvalitet och förändrar ditt beteende snabbt och effektivt för att uppnå mål, hantera svårigheter eller lösa problem. Då du har många kontaktytor i organisationen ser vi att du har lätt för att samarbeta samt agerar proaktivt, lyhört och prestigelöst gentemot dina kollegor. Du har inga problem med att uttrycka dig i både tal och skrift och du förmedlar information tydligt och enkelt. Utöver detta uppskattar du att arbeta i ett team som har nära till skratt.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett öppet klimat samt förmåner som hälsovård, friskvårdsbidrag, aktiviteter och trevliga samlingsplatser. Vi sitter i ett modernt aktivitetsbaserat kontorslandskap som är centralt placerat på Sveavägen 44.

Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Du är välkommen med ditt CV och personliga brev via länken nedan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Senast 29 april 2018 behöver vi din ansökan. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Tülay Carlsten på tel 073-684 71 12. Facklig representant är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38.

ANSÖK HÄR »
Meny