Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »

Fora söker HR Administratör med inriktning mot lön

Vill du arbeta verksamhetsnära med HR-administration i ett välskött bolag mitt i Stockholm city? Har du ett stort intresse av och kunskap inom HR-området och vill bidra med ditt stöd till chefer och medarbetare i frågor gällande lön, ersättning och pension? Vill du arbeta på en HR-avdelning där man har nära till skratt och där du får möjlighet att driva och fördjupa dig i HR-frågor du brinner för? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Jobba hos Fora

Fora logoFora erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden – enkla och kostnadseffektiva lösningar för uppdragsgivare, företag och anställda. Fora ägs av Svenskt Näringsliv och LO och arbetar helt utan eget vinstintresse med kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som omfattar ca 4 miljoner anställda. Årligen förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO.

Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.

Ditt arbete
Som HR-administratör kommer du att vara ett stöd till både medarbetare och chefer i de administrativa delarna av HR-arbetet, framförallt i frågor gällande hantering av löner, ersättningar, semester och pension. Hos oss kommer du att delta i förbättringsarbetet kopplat till processer och verktyg inom ditt område samt även vara med att utarbeta strukturer och rutiner i ditt dagliga arbete. Du har en sammanhållande funktion i Foras samverkan med de lokala fackliga organisationerna och därtill angränsande arbetsmiljöfrågor. Är du nyfiken, intresserad och framåt kommer du att få möjligheter att både driva projekt samt fördjupa dig i HR-frågor du brinner för. Du rapporterar till HR-chefen och tillhör en HR-grupp med två HR Business Partners. Avdelningen du tillhör består av totalt nio medarbetare och innefattar även Internkommunikation, Processutveckling samt Internservice.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Stötta vid behov Foras chefer i frågor om löner och avtal
  • Ansvara samt följa upp att Foras lönehantering sköts korrekt gentemot extern leverantör, inklusive avstämningar samt vara partner till Ekonomiavdelningen
  • Ta fram statistik ur personalsystem till chefer, Ekonomiavdelningen, externa parter m.m.
  • Månatligen rapportera pensioner, hålla kontakt med våra pensionsbolag, administrera och följa upp pensioner
  • Administrera personalärenden såsom anställningsavtal, uppsägning, ändring av schema, kontakter med Försäkringskassan m.m.
  • Fungera som systemstöd för HR:s personalsystem gällande behörighetsfrågor samt svara för löpande uppdatering och kvalitetssäkring i systemen
  • Ansvara för årlig lönerevision och lönekartläggning

Våra förväntningar på dig
Du har några års relevant arbetslivserfarenhet av HR-arbete inriktat mot löneadministration, gärna från ett bolag i Foras storlek och erfarenhet av tjänstemannalöner. För att lyckas i rollen känner du dig trygg i diskussioner kring lön, förmåner, pension och kollektivavtal samt tycker att personaladministration är något kul och viktigt. Du har en eftergymnasial utbildning inom området och känner dig bekväm med diverse IT-system.

För att trivas hos oss har du ett affärsmässigt förhållningssätt och en förmåga att självständigt driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är noggrann som person och levererar enligt uppsatta deadlines med hög kvalitet. Då du har många kontaktytor i organisationen förväntar vi oss att du har lätt för att samarbeta samt agerar proaktivt, lyhört och prestigelöst gentemot dina kollegor. Du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt på ett pedagogiskt sätt. Utöver detta så uppskattar du och trivs med att arbeta ihop med kollegor som har högt i tak och nära till skratt.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett öppet klimat samt förmåner som hälsovård, friskvårdsbidrag, aktiviteter och trevliga samlingsplatser. Vi sitter i ett modernt aktivitetsbaserat kontorslandskap som är centralt placerat på Sveavägen 44.

Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Du är välkommen med ditt CV och personliga brev via www.badenochandclark.se så snart som möjligt då intervjuer hålls löpande, dock absolut senast 11 februari 2018. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Annelie Alverslid på tel 020-15 18 18. Facklig representant är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38.

ANSÖK HÄR »
Meny