Detta jobb går inte längre att söka. Du hittar aktuella tjänster under fliken Lediga HR-jobb »

Bemanningskoordinator – vår nya stjärnschemaläggare

Som vår bemanningskoordinator i Stockholm ansvarar du inte bara för verksamhetens operativa och strategiska bemanningsplanering. Du blir också en del av ett engagerat HR-team i framkant!

Bemanningskoordinator, Casino Cosmopol

Casino Cosmopol - logo
Casino Cosmopol är Sveriges enda riktiga casino och ett dotterbolag till Svenska Spel. Vi ska, med fokus på ansvar, skapa upplevelser i världsklass med gästen i centrum. För att överträffa gästernas förväntningar har alla medarbetare kasinots servicekoncept, Creating Memories, till sin hjälp och ledstjärna. Om du vill träffa människor från hela världen och vara en del av en stark gemenskap, kan Casino Cosmopol erbjuda en unik kombination av spänning på jobbet och trygghet i anställningen.

Som vår bemanningskoordinator ansvarar du för verksamhetens operativa och strategiska bemanningsplanering. Ditt främsta fokus ligger på att utifrån verksamhetens behov schemalägga kasinots olika funktioner med rätt kompetens. Du är ett proaktivt stöd till organisationens chefer genom att ta fram kostnadseffektiva förbättringar, statistik och underlag för att skapa scheman med ekonomiskt fokus. Du arbetar även med övriga HR-relaterade uppgifter och bidrar till en HR avdelning som ligger i framkant.

Du blir en del av vårt engagerade HR-team i Stockholm, som nu utökas till fem personer samt HR-chef. Vi arbetar i ett högt tempo med en stor portion humor och vi förutsätter att du bidrar i vår ambition att utveckla chefer och medarbetare att bli framgångsrika i sitt uppdrag att ge våra gäster minnesvärda upplevelser.

Kasinots öppettider är 11.30–05 varje dag. Dina arbetstider är främst under kontorstid, men kan även innebära arbete på kvällar samt vissa lördagar.

Tjänsten är på heltid och provanställning tillämpas.

Om dig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och om du är en positiv, lösningsorienterad och noggrann person kan du mycket väl vara den vi söker. För att trivas i rollen har du skinn på näsan och ett stort intresse för både människor och siffror. Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt. Förmåga att kunna prioritera och snabbt byta fokus mellan olika typer av människor och arbetsuppgifter är andra egenskaper vi värdesätter.

Arbetet innebär nära kontakt med chefer och medarbetare vilket ställer krav på din samarbetsförmåga och integritet. Du har en hög servicekänsla samt förmåga att ta egna initiativ. Du bidrar med tillgänglighet, omtanke och engagemang!

Du har en personalvetarutbildning eller motsvarade och gärna några års erfarenhet inom servicebranschen. Det är ett krav att du tidigare har arbetat med schemaläggning, så att du kan bygga scheman och kan arbetstidslagen på dina fem fingrar. Har du arbetat med schemaläggning i Quinyx är det ytterst meriterande. Det är även viktigt att du har fallenhet för IT-system och goda kunskaper i Excel.

Eftersom våra gäster och medarbetare kommer från hela världen, är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

Intresserad?
Då är du välkommen att skicka in din ansökan, som består av CV och ett brev där du berättar om dig och varför du tror dig passa hos oss, via länken nedan. Svara även på de frågor som du får vid ansökan.

Sista ansökningsdag är 2018-01-18. Tillträde enligt överenskommelse.

Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter helgerna.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarig rekryterare
Daniel Almstedt »

ANSÖK HÄR »
Meny