Hem » employer branding

Google i frontlinjen även inom HR

Av den 25 augusti 2010 En kommentar 2 406 visningar
REAKTIONER
EMPLOYER BRANDING. Det är lätt att förstå varför Google år efter år rankas som en av de mest eftertraktade arbetsgivarna hos studenter. De tycks vara lika innovativa inom HR och employer branding som inom IT.

Som anställd på Google i Stockholm får du exempelvis ägna en hel dag i veckan åt en egen idé. Syftet är både att öka innovationskraften och att göra jobbet roligt och stimulerande.

– Inom internetindustrin är medarbetarnas hjärnor vår tillgång. Vi måste få dem att trivas och framför allt att stanna. Det är en oerhörd konkurrens på marknaden, säger Andreas Svenungsson, nordisk kommunikationschef på Google, till Jusektidningen.

Vem blir inte sugen på att söka jobb hos Google?

Annika Ahnlund

Annika Ahnlund

grundare & redaktörHRbloggen.se
Annika är grundare och redaktör för HRbloggen.se samt vd för HR etcetera AB, där hon bl a föreläser och arrangerar utbildningar för HR och chefer. I botten är hon både beteende/personalvetare fil.kand. och marknadsförare med lång erfarenhet av kommunikation från reklambranschen.
Annika Ahnlund

@ahnlund

HR-expert, beteendevetare, marknadsförare, entreprenör, föreläsare och fotograf... Men driver framför allt Sveriges bästa HR-blogg!
Annika Ahnlund
Annika Ahnlund
Print Friendly

Tags: ,

En kommentar »

Lämna en kommentar

Håll en trevlig ton och undvik reklam. Opassande kommentarer redigeras eller raderas.

Meny